ViherTähden® verkkokauppa © 2016. All Rights Reserved.
KAUPPA- JA TOIMITUSEHDOT
Asiakkuus
Rekisteröityminen ViherTähden® asiakkaaksi nopeuttaa verkkokaupassa asiointia, sillä asiakkaan tiedot ovat jatkossa tilauslomakkeella valmiina. Lisäksi rekisteröitynyt asiakas voi selata aiemmin tekemiään tilauksia.
Rekisteröitymisen yhteydessä asiakas luo itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Rekisteröityneen asiakkaan tulee huolehtia siitä, etteivät hänen käyttäjätunnuksensa ja salasanansa joudu ulkopuolisten käsiin. Asiakas vastaa kaikista käyttäjätunnuksillaan tehdyistä tilauksista. Käyttäjätunnukseen ja salasanaan liittyvissä ongelmatilanteissa tulee kääntyä asiakaspalvelun puoleen käyttämällä Yhteystiedot-sivulla olevaa yhteydenottolomaketta tai laittamalla sähköpostiviesti osoitteeseen info@vihertahti.fi.
Rekisteröityneille asiakkaille lähetetään tietoa verkkokauppaan tulevista uusista tuotteista sähköpostitse. Asiakas voi milloin tahansa perua näiden viestien vastaanottamisen.
ViherTähti® ei kerää eikä käsittele henkilötietolain tarkoittamia asiakasta koskevia arkaluonteisia henkilötietoja.
Tilaaminen
Yleistä tilaamisesta
Tilaamisessa on kolme päävaihetta: ostoskori, toimitustietojen antaminen ja maksu. Tuotteet siirretään ostoskoriin painamalla Lisää ostoskoriin -painiketta. Sivun vasemmassa sivupalkissa voi seurata ostosten yhteissummaa ja tuotteiden määrää ostoskorissa.
Asiakas maksaa tuotteesta tilaushetkellä hyväksymänsä hinnan, eikä se muutu vaikka tuotteen hinta verkkopalvelussa myöhemmin muuttuisikin.
Ostoskori
Kun kaikki halutut tuotteet ovat ostoskorissa, valitaan painike Katso ostoskori. Sivulle avautuu ensimmäinen tilausvaihe. Ostoskorin tuotemääriä voi muuttaa asettamalla Määrä-kentän nuolipainikkeiden avulla halutun kappalemäärän. Tuotteen voi poistaa ostoskorista asettamalla sen määräksi nolla tai painamalla tuotteen nimen vasemmalla puolella olevaa punaista x-symbolia. Muutokset tallennetaan klikkaamalla Päivitä ostoskori -painiketta. Ostoskorin sisällön pääsee tilaamaan klikkaamalla Siirry kassalle -painiketta.
Toimitustietojen antaminen
Pakollisia toimitustietoja ovat asiakkaan nimi- ja osoitetiedot, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero. Jos asiakas haluaa rekisteröityä tilauksen yhteydessä, hän valitsee kohdan Rekisteröidy ja luo tämän jälkeen itselleen vapaavalintaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Rekisteröityneen asiakkaan yhteystiedot tulevat näkyviin automaattisesti, kun asiakas on kirjautunut sivustolle omilla käyttäjätunnuksillaan.
Verkkolaskut eivät ole käytössä. Laskulla maksava asiakas voi ilmoittaa myös mahdollisen tilausnumeron tai tilausviitteen, jonka haluaa näkyviin laskulle.
Tilausvahvistus lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
Tilaaminen rekisteröitymättä
ViherTähden® verkkokaupasta voi ostaa joitakin tuotteita myös rekisteröitymättä palveluun. Tällöin asiakkaan antamia yhteystietoja käytetään ainoastaan tehdyn tilauksen toimittamiseen ja laskuttamiseen.
Maksaminen
Ennen tilauksen lähettämistä asiakkaan tulee tarkistaa, että tilauksen tiedot ja toimitustiedot ovat oikein ja valita tilauksen maksutapa. Tilauksen voi maksaa verkkomaksulla tilauksen yhteydessä tai laskulla siten, että lasku lähetetään paperilaskuna tai sähköpostilla ilmoitettuun osoitteeseen. Laskun maksuaika on 10 pv netto. Tilaamasi tuotteet toimitetaan, kun laskun maksusuoritus näkyy tilillämme.
Verkkomaksu
ViherTähden® verkkokaupassa on käytössä Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksutapahtuman hoitaa Checkout Finland Oy. Checkout -palvelun maksuehdot
Toimitukset
ViherTähden® verkkokaupan tilaukset toimitetaan kirjeenä tai postipakettina. Kirjelähetykset kannetaan kotiin eikä niistä ole erillistä seurantakoodia. Postipaketti toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaan noudettavaksi.
Toimitusajat
Kirjeenä tai postipakettina toimitettavien tilausten toimitusaika on n. 5 arkipäivää tilauksesta.
Palautusoikeus
Kuluttaja-asiakkailla on Suomeen toimitetuilla tilauksilla 14 vuorokauden palautusoikeus. Asiakas voi jättää postitse saamansa palautettavat tuotteet postin kuljetettavaksi asiakaspalautuksena.
Tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia. Palautukseen tulee liittää mukaan palauttajan tiedot, kopio lähetteestä tai tilauslaskusta sekä pankkitili, jolle tuotteiden hinta palautetaan. ViherTähti® maksaa palautuksen postikulut.
Reklamaatiot
Mikäli toimitettu tuote ei vastaa tilattua, asiakkaan tulee välittömästi ottaa yhteyttä ViherTähteen® käyttämällä käyttämällä Yhteystiedot-sivulla olevaa yhteydenottolomaketta tai laittamalla sähköpostiviestin osoitteeseen info@vihertahti.fi. Yhteydenotossa on mainittava tilaajan tiedot ja tilausnumero sekä reklamaation aihe.
Tilauksen peruminen
Asiakas voi perua tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut ViherTähden® verkkokaupan ilmoittamassa ajassa. Tilauksen peruutuksesta tulee ilmoittaa ViherTähden® asiakaspalveluun käyttämällä Yhteystiedot-sivulla olevaa yhteydenottolomaketta tai laittamalla sähköpostiviestin osoitteeseen info@vihertahti.fi. ViherTähdellä® on oikeus perua tilaus, jos tilattu tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on muita ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Tilauksen perumisesta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse.
Muita ehtoja
ViherTähti® pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan ilmoittamatta siitä etukäteen. Asiakkaan tulee ennen tilauksen tekemistä tutustua voimassaoleviin toimitusehtoihin ViherTähden® verkkokaupan sivuilla. ViherTähti® ei korvaa välillisiä vahinkoja tai ylivoimaisesta esteestä johtuvia vahinkoja.
ViherTähti® ei vastaa teknisten vikojen, huoltojen tai asennustöiden aiheuttamista katkoksista, tietoliikennehäiriöistä eikä niistä mahdollisesti aiheutuvasta tiedon viivästymisestä, muuttumisesta tai katoamisesta aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista.
ViherTähti® ei myöskään korvaa asiakkaan tai kolmannen osapuolen vastuulla olevista seikoista aiheutuvia vahinkoja eikä ViherTähdellä® ole korvausvelvollisuutta näiden käyttöehtojen mukaisien oikeuksien käytöstä. ViherTähden® vastuu rajoittuu enimmillään Suomen lakien pakottaviin säännöksiin.
Osapuolet vapautuvat velvoitteistaan ja velvollisuuksistaan maksaa korvausta, jos velvoitteiden rikkominen tai niiden täyttämättä jättäminen johtuu ylivoimaisesta esteestä. Tällainen tapahtuma voi olla esimerkiksi sota, kapina, pakko-otto tai takavarikko yleiseen tarpeeseen, energiajakelun keskeytys, työselkkaus, tulipalo, ukonilma tai muu luonnonilmiö, kolmannen osapuolen aiheuttama kaapelivaurio tai muu vaikutuksiltaan vastaava ja epätavallinen osapuolista riippumaton syy. ViherTähti® ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Mahdolliset riita-asiat pyritään aina ensisijaisesti sopimaan asiakkaan ja ViherTähden® kesken. Mikäli sopimukseen ei päästä, riita ratkaistaan Kymenlaakson käräjäoikeudessa tai kuluttaja-asiakkaiden osalta asiakkaan kotipaikan käräjäoikeudessa.